Saturday 2 June 2012

Aku mayat hidup

Glad you came -The Wanted
ツ Phewww~


Assalamualaikum...

Segala puji bagi Allah, Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. 
Periksa dah tamat petang semalam. Alhamdulillah...Sedikit sebanyak ler dari exam kali ni, SILA BERSEDIA LEBIH AWAL UNTUK PEPERIKSAAN. Dan BELAJARLAH KERANA ALLAH, bukak sebab nak pass exam je..Sungguh aku cakap, Allah memang ada untuk kita. Cuma kita je yang mungkin jauh melarikan diri dari-Nya. Percayalah, (**lagu Siti Nurhaliza berkumandang**) mintak la apa2 pun, Allah akan bantu~ 
Aku percaya dan yakin 3 benda nih dari dulu bila aku berdoa something:
1)  Allah akan makbulkan doa aku.
2) Allah akan makbulkan doa aku tapi mungkin lambat sikit, tunggu waktu yang sesuai.
3) Allah akan makbulkan doa aku dengan menggantikannya dgn something yang jauh lebih baik.
Kan Allah yang cipta aku, pastinya Dia lagi tahu apa yang sesuai ngan hambanya yang kerdil lagi kenit nih.. (O_o) ehh??

Nak cherita la, aku memang sangat takut la exam kali ni, cuak membuak-buak. Apa ingat main-main ke? Hape ingat Medic tu boleh masuk dengar kuliah sambil conteng nota wat gambar smiley, potong2 mayat orang, gheli2 sikit men darah otot urat bagai, bergambar sket ngan stetoskop n labcoat nk anta balik kampung, dah boleh lulus gi bedah manusia hidup? Kamon ler.. ¬('_')¬

Semalam last exam aku..exam lisan. Hak ni ja aku nak cheghita, hak exam bertulis semua maleh nak habaq panjang2..doa tawakal moga Allah lembutkan hati pemeriksa2 semua..Amin..
Hak exam lisan aku nih ari Jumaat...ada kawan2 aku da abes exam ari Khamis..merana la aku sengsorang di dalam bilik tergolek-golek baca nota hafal otot2 sedangkan kawan lain yang da abes, kuaq pi shopping tengok muvee Industan smpi meleleh-leleh. (T_T) 
Punye la payah aku nak hafal sebijik-sbijik mende bahagian dada dan tangan manusia ni.Dah mule lah mulut aku ni nak komplen pot pet pot pet ''Laaa..ini pun nak kena hafal ke?Tau sikit cukup lerrr...'' Tapi sedang2 aku belajar tu, aku tengok balik jari aku.. PANG!!! bukan la aku gi tampo diri sndiri..cumanya, aku rasa malu..malu ngan tangan aku..jari kelingking aku yang sekecik comel ni, ibu jari aku yang ketot ni...semuanya nikmat Allah.. Allah dah bagi peluang kat aku. Untuk belajar mende ciptaan Dia. Allah hantar aku masuk skola Medic, boleh tengok semua mende dalam badan manusia. I tell you, lepas da bedah mayat tuh baru aku tau ape yang ada n lokasi organ dlm badan manusia ni scara tepat..kalau dulu sakit perut je pegang kat area tengah pusat tuh..tapi hakikatnya perut ni jauh nun di atas sana lagi..kalau dulu, senak buah pinggang pas jogging, pegang kat bawah tepi pusat kiri kanan, tapi hakikatnya lagi, buah pinggang tu kat ataaaasss lagi, bahagian belakang. HUH! tergamam! 
Mula la aku belek jari aku...tengok dgn penuh penghayatan...Alhamdulillah, nikmat Allah yang mana aku nak dustakan? Semangat terus aku mengulangkaji.sampai malam mata dah kecik sepet pun, aku masih berjuang.. cewah, gaya nak macam parajurit.
Dengan tangan aku yg aku komplen tadi, aku doa... Ya Allah, moga Kau bagi lah professor yang terbaik untuk aku nanti..amin.. Dan syukur Alhamdulillah skali lagi, Allah makbulkan doa aku. (^_^)
Aku beratur nak masuk dewan mayat tuh berdebar-debuk, aku dibawak ke meja 5..syukur sangat dapat 2 prof ni.Sebab sminggu sbelum exam, salah sorang Prof tu yang ajar aku buat revision. So soalan yang dia tanya, adalah kluar sikit yang dia penah tanya masa revise tuh. Masa aku dah terkebil2 gagap nk jawab nama satu nerve ni, dia tenangkan aku and panggil,''Ok doctor, now we proceed to this thoracic vertebra''... Heh, trus membara jiwa ni..pap! leh jawab la mudah-mudahan...Siap prof tu betulkan and suh aku sebut betul-betul lagi,  intervertebral disc is made up of central nucleus polposus and fibrocartilaginous anulus fibrosus. Ko bayangkan mane la aku tak gagap duk depan 2 prof hidup, depan tulang, organ, dan depan 1 mayat tak idup....abes la ilang accent omputih aku, kuar loghat jawa.
contoh la kan dibuatnya aku salah jawab..
Prof : ''okay, what is this tendon on your lateral side?''
Aku : ''hewhew, that is flexor digitorum profundus..''
Mayat : ''PANG!! hangguk ko..tak belajor ke?tu flexor carpi radialis..haaa,kompelin lagi pot pet pot pet.''
Haaa ternganga, tak ke pulak aku yang jadi mayat kedua kat situ??? -__________-''

Dush! tamparan teristimewa~
Lepas exam tu, aku dan ahli rumah kuar gi taman bunga kat depan umah untuk memetik bunga di taman Pak Gardener.hehehsss..dengan pakai baju kurung I tell you....amik2 gambo.sume mat salleh pandang 360 degree, awat ler bebudok ni pakai selimut bunga2 dari atas smpi bawah tutup ni?dah ler panaih musim summer ni.iyekan saje, nak join bergambar bersama habaq je la..hoho! **bangga**
Balik umah, aku ngantok...ngantok gila2 sampai mata ni kalah anak cina..tapi aku tak leh tido sbb eksaited abes exam.aku duk kemas bilik, menyapu, lap almari, simpan nota exam, phewww~~energy not wasting at all..tapi badan aku penat.penat sangatttt....smpi aku sapu karpet tu sambil duduk! HAHA..darurat~Malamnya aku bosan.macam mayat hidup tak tau nak buat ape.ceh!bajet macam exam setahun tak gheti nak buat ape selain baca buku.poyozzz lewww yewww...
Abes la kaum kerabat aku jadi mangsa aku men pesbuk tu...tilik sana, stalk sini, cuit sinun, gelak sinin. Nak mengorat, tp buah hati aku plak sebuk uruskan negara.muahihi..tetibewww!!tengah bosan tu, aku jupe satu gameeeeee..yihaaaa!!!



best kowt! cuba la lawan artis seluruh negara ada.
Sakan wehhh menyanyi sampai 2 pagi..tu yang asek2 dapat nombor 1..wahahha..bangga lagi skali jadi anak bintang RTM ni..oh mak aku sore sdap..tu la genetik mak aku yg aku dpt sket kot...yang len sume aku dapat genetik bapak (gelap, idung penyek, mata rabun..) haha..tp syukur2...sebab tu ler aku is the way I am today... =D 
Gumbira nyanyi ni sampai aku yang ngantok td, langsung takleh tido..tunggu ler smpi subuh kul 3.30 pagi..sambil2 tu mesej akak aku..


Kakak : Adik bila balik? Nak planning ni..
Aku : Heheh..rahsia la..
Kakak : Nanti takde orang nak amik baru padan muka.
Aku : Alaaa..yew lerrr..sat adik check. hari bla3 sekian sekian pukul tick tock..
Kakak : Oh, Kak Ayu ade klas ler..tapi abah cakap, 2 jam sebelum adik landing abah da tercegat depan pintu gate arrival.
Aku : Hahah! suwit pulak abah neh..eh, gtau mama skali,petang td mama majuk adik rahsia bila nk balik...

Mama majuk ngan aku petang tu sebab aku nak rahsia2 bila nak balik...Majuk la mama aku ni kat aku sebab dia nak kene datang dari Terengganu ke Kuala Lumpur if nak jemput aku kat KLIA.so kene tau awal2 supaya dapat plan dan beli tiket.tapi biasa la aku ini, suke nak susahkan orang. -.-'' (**sumpah tak sengaja**)
Aku tanya mama, ''kalau adik gtau bape haribulan balik, mama nak datang ke?''
Mama cakap, ''mestilaaa,puteri bongsu I balik..''
Tup tup pulak, aku bangun pagi tadi..abah duk 'like' wall posts aku sume kat kaum kerabat aku which aku tak post kat dia..abah stalk aku wehhh!!!siap whatsapp aku macam2...dia tak saba lettew aku nak balik neh..haha..hepi weh...tolong la hepi bagi pihak aku.
Aku tau, besar harapan mereka kat aku.. sobs..menitis air mata syawal. (T_T)

Ok,smpai la ni dulu cheghite mayat hidup sehari selepas exam. nantikan rancangan seterusnya. hewhew!

Exam? Chill la~

No comments:

Post a Comment